Er det rart jeg hater reklame ?

Det får være så sin sak at disse løpOgKjøp-boksene danser og svinser i margen så jeg får problemer med å konsentrere meg om det jeg vil gjøre, nemlig lese artikler.

Men nå kan det se ut som søppelindustrien har tatt rev i seilene, for nå er det blitt andre boller….

… før eller siden ja, da kommer det nok til å si pang både her og der.  Det skjer den dagen reklamen dynger ned mediet den opptrer i såpass ettertrykkelig at folk tilslutt ikke gidder.  Og hvem skal da se på disse invaderende, brutale splashene av inkjevetta … drit.

Selv har jeg konsekvent sluttet å se filmer på kanaler med reklame.  Vurderer også sterkt å gi F i hele resten av kakkelet og bare kule ned med TCM og NRK.

bilde: screenshot fra db.no 8/12 2011

 
 
 
 

18 Responses

  1. Så enig så enig! NRK er best både tv og på nett ihvertfall, ingen reklame der i gården.
    Akkurat som her :) Og i min postkasse!
    Det aller verste er reklame som blinker – da blir jeg nesten syk.

    (En gang, for mange år siden – da jeg fremdeles gadd å se på TV3, så dusja jeg i en reklamepause der…..)





    1. Blinkende reklame ble kategorisert som visuell brutalitet for 20 år siden, men det er fremdeles de som dette ikke har demret for. Måtte de konke så det suser !!

      Menne… den siste der, var det en reklame med deg i dusjen ?? 8JO





    1. Ja, banebrytende og overdøvende. Bigger – better – worse … det er den vegen det går. Nå mangler vi bare reklameinnslag ved bisettelser, selvfølgelig da med betydelig avslag på prisen,. “Pakkeløsning” får nytt innhold snart, sann mine ord … 😛





      1. Jøss, har ikke det vært lansert for lengst? Jeg går da ut fra at heller ikke kvanstumsrabatt er på tilbud ennå?
        Norge ligger altså langt etter på denne fronten? 😉

        Sånn bare for å irritere deg litt: Bloggfronten bikker fortsatt utover sidelinjen ..





        1. Vi må nok vente til Søta Bror har drevet med dette i noen år, og gått på trynet. Så er det vår tur. Det gjør vi visstnok alltid.

          Den ‘bikkingen’ er du den eneste som har fortalt om. Er det mulig for deg å ta en screenshot så jeg ser hva dette er. For jeg klarer ikke å fremprovosere denne ‘effekten’ uansett hvilken nettleser jeg bruker.





    1. Det var visst noe med at PayPal hadde gjort i broki og beslaglagt midler til sultende, ensomme, gråtende og fortvilte barn. De bør passe seg de også, PayPal altså, ellers kan de få seg en smell de óg. Å leke cybergorilla straffer seg.





  2. Jeg er der for lengst. Min postkasse er behørig dekorert med stickers som nekter reklame og aviser som plager meg med reklameinnlegg blir omgående oppsagt.
    Helsides annonser i vakre farger til kr 50 000 pr stk blir elegant bladd over uten at jeg engang kaster et blikk på produkt/annonsør, og hver gang det dukker opp en reklame under TV-sendinger, blir lyden omgående slått av (eller vi skifter til en reklamefri kanal)

    Det kan likevel ikke unngås at enkelte produkter fester seg på netthinnen – selv uten lyd, men da er det i en erindring om at dette produktet ikke skal kjøpes!
    For med de prisene som råder på TV-reklame så må jo dette produktet egentlig være priset høyt over hva det burde kostet om de skal ha reklamepengene tilbake?
    Dermed kan andre – og billigere – produkter egentlig være vel så gode!





    1. Jeg har enda ikke meget meg til å klistre opp slike stickers på postkassen. Noe av årsaken er at jeg da ikke ville fått alle de kjekke små elektroduppeditt brosjyrene. Der er det mye ufrivillig humor :)

      Men så er det disse boligshoppingvraka. Tipper jeg får nærmere en kilo kulørt graps i uken fra slike. Stavanger Aftenblad har sett seg nødt til å levere daglige innstikk med boligtilbud. Av og til mistenker jeg de for å tro at det ser tøfft ut med en feit og tung avis, som, etter at gørra er rensket ut gjenstår med et volumn tilsvarende et par servietter.

      Det ryktes at prisen de betaler, damene som har funnet ut at de er “worth it” er 80% reklame. Worthless spør du meg.





      1. Jeg begynte å ta dette alvorlig da leg leste at postombæringsfirmaer årlig leverte ut ca 85 kilo reklame til hver enkelt postklasse i Norge! Jeg betaler dyrt for å kunne fyre med strøm/ved og trenger absolutt ikke alt dette papirmølet for å holde varmen. Totalt bortkastet på meg!
        (Sendte deg en melding)





  3. Husker ikke hvilken reklame det var som lå og lura i høyre marg og rørte på seg på en eller annen nettavis, men jeg ble dårlig av å se på den avisa når jeg forsøkte å lese, jeg gikk ikke inn så lenge den annonsen var der og etter det har jeg irritert meg over ALT som røre seg. Ja. Enig :finger:





    1. Egentlig burde vi tatt opp idéen fra gamle “Konk” (bladet til wesensteen som faktisk konka tilslutt) og delt ut “månedens drittstøvel” til de som til enhver tid irriterer mest. Prisutdeling skulle blitt behørig annonsert og alle linker i omtalen av vinnerbidraget skulle selvfølgelig ha pekt rett ut i hutaheiti 😛





    1. I alle fall den reklamen som egler seg innpå oss, bare fordi den kan. Det mest grønnjævlige er når denne businessen begynner å tyne det frie ord og den frie utfoldelse; “Viser dere slikt så mister dere reklameinntekter fra oss.” Den er skummel.





  4. Ikke helt bra med filmer som til stadighet blir avbrutt av lange reklamepauser. Skikkelig irriterende. Men hva skal man vel gjøre? Ellers var gårsdagens natt-kino på NRK1 om dronning Elizabeth II og Tony Blair meget bra. Helt uten reklame. Det ble heller ikke savnet. :-)





Legg igjen et svar